loading...
امید اعزام - تحصیل رایگان در خارج از کشور
omidezam بازدید : 291 شنبه 21 دی 1392 نظرات (0)

   

مجارستان

تحصیلات‌ پیش‌ دانشگاهی‌‌ در کشور مجارستان، تحصیلات کودکان از دوره پیش دبستانی آغاز می شود. دوره پیش دبستانی پذیرای کودکان بین سه تا هفت سال است و سال آخر آن ( Ovoda ) برای تمام کودکان اجباری می باشد. بطور متوسط، کودکان مجاری کمی بیش از سه سال را در این مقطع می گذرانند که این میزان، بالاترین نسبت مشارکت کودکان در مقطع پیش دبستانی در میان کشورهای اروپایی است. پس از آن، مقطع ابتدایی ( Altalanos iskola ) آغاز می شود که شامل دو دوره است: مقطع ابتدایی سطح اول چهار سال به طول می انجامد و سپس دانش آموزان وارد مقطع ابتدایی سطح دوم می شوند که عمدتاً یک دوره چهار ساله است؛ اما در برخی دبستان ها سطح دوم می تواند شامل دوره های دو تا سه ساله نیز باشد.

 

پس از مقطع ابتدایی، دانش آموزان وارد مقطع دبیرستان ( Gimnazium ) می شوند. این مقطع در نظام آموزشی مجارستان از تنوع چشمگیری برخوردار است و می تواند شامل دوره های چهار، پنج، شش و هشت ساله شود. بسته به نوع دوره، دانش آموزان از سن ده، دوازده یا چهارده سالگی وارد دبیرستان شده و تا هجده – نوزده سالگی در این مقطع ادامه تحصیل می دهند. این مقطع علاوه بر دبیرستان ها، شامل مدارس متوسطه فنی حرفه ای ( Szakkozepiskola ) با طول دوره چهار ساله، و هنرستان های فنی حرفه ای ( Szakiskola ) با طول دوره دو تا چهار ساله نیز می باشد که تنوع گوناگونی داشته و پذیرای دانش آموزان چهارده تا بیست ساله است. برخی از این هنرستان ها و مدارس فنی حرفه ای، صرفاً ویژه دانش آموزانی هستند که توانایی تکمیل مقاطع پایین تر را نداشته و یا با مشکلات خاصی در برخی دروس پایه (نظیر خواندن، نوشتن یا حساب) مواجه بوده اند.

پس از اتمام دبیرستان یا هنرستان ها و مدارس فنی حرفه ای، به دانش آموزان مدرک دیپلم متوسطه ( Erettsegi Bizanyitvany ) اعطا می شود. بطور کلی، تحصیلات در کشور مجارستان تا سن هجده سالگی اجباری است.

‌تحصیلات‌ دانشگاهی‌

داشتن مدرک دیپلم متوسطه (Erettsegi Bizanyitvany) جهت ورود به موسسات آموزش عالی الزامی است. پذیرش دانشجو در کشور مجارستان تا حد زیادی تحت تاثیر نیازهای مراکز آموزشی، پژوهشی و شرکت های تحقیقاتی است. پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به سه طریق انجام می پذیرد: ۱) بررسی امتیازات کسب شده در دوره متوسطه؛ ۲) بررسی امتیازات کسب شده در آزمون ورودی دانشگاه ها؛ و ۳) بررسی امتیازات کسب شده در دوره متوسطه و نیز نمره آزمون ورودی دانشگاه ها. دانش آموزانی که در رقابت های علمی ملی رتبه ممتاز را بدست آورده باشند ارجح بوده و بطور نسبی یا کامل از آزمون ورودی دانشگاه ها معاف می شوند. وزارت آموزش مجارستان در تلاش است تا با راه اندازی سیستم کنکور سراسری، شرایط یکسانی را برای داوطلبان ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور فراهم نماید. نظام آموزش عالی سنتی در کشور مجارستان، نظامی دوگانه بر پایه تحصیلات در کالج ( Foiskola ) یا دانشگاه ( Egyetem ) است. تحصیلات عالی در سطح کالج سه الی چهار سال به طول می انجامد و برابر مقطع کارشناسی است. تحصیلات در سطح دانشگاه چهار الی شش سال طول می کشد و برابر مقطع کارشناسی ارشد است. موسسات آموزش عالی همچنین مجاز به راه اندازی دوره های دو ساله آموزش عالی فنی حرفه ای ( Accredited Higher Vocational Training – Felsofoku szakkepesites ) می باشند. این دوره ها عمدتاً توسط کالج ها و در اکثر موارد، با همکاری مدارس متوسطه فنی حرفه ای برگزار می شوند و بیشتر شامل دروس عملی هستند. دوره آموزش عالی فنی حرفه ای منتهی به اعطای درجه نمی شود و به دانش آموختگان فقط گواهی اتمام دوره حرفه ای اعطا می شود. دانش آموختگان کالج ها و دانشگاه ها می توانند در مقطع “Szakiranyu Tovabbkepzesi Oklevel” ادامه تحصیل دهند که با انجام یک کار پژوهشی همراه است. این مقطع بین یک تا سه سال به طول می انجامد و مدرک ارائه شده که موسوم به ” Egyetemi Doktorra ” بوده و معادل M.Phil کشور انگلستان است، بالاتر از کارشناسی ارشد و کمتر از دکترا می باشد.

تحصیل در مقطع دکترا نیازمند داشتن مدرک کارشناسی ارشد بوده و حداقل سه سال به طول می انجامد. دوره تربیت معلم در نظام آموزشی سنتی مجارستان، به مقطع آموزشی مورد نظر داوطلب بستگی دارد. معلمین دوره پیش دبستانی و ابتدایی سطح اول ملزم به گذراندن دورة سه – چهار ساله در کالج ها، معلمین دوره ابتدایی سطح دوم ملزم به گذراندن دورة چهار – پنج ساله در کالج ها و دریافت تخصص در دو موضوع درسی، و معلمین دوره متوسطه ملزم به گذراندن دورة تکمیلی چهار – پنج ساله در دانشگاه ها و دریافت تخصص در یک یا دو موضوع درسی می باشند.

اما نظام آموزشی مجارستان به دنبال امضای بیانیة بولونیا ( Bologna Declaration ) در سال ۱۹۹۹، در روند اصلاحات بنیادی جهت هماهنگی با نظام آموزش عالی کشورهای اروپایی قرار گرفت. از سال ۲۰۰۶ میلادی، جایگزین ساختن تدریجی نظام جدید چند بخشی به جای نظام سنتی شروع شد. تحولات در رشته های هنر، ادبیات و علوم انسانی، از سال ۲۰۰۷ میلادی آغاز می شود. بر اساس نظام جدید آموزش عالی، دوره کارشناسی سه الی چهار سال (منوط به داشتن دیپلم متوسطه)، دوره کارشناسی ارشد یک الی دو سال (پس از اخذ کارشناسی) و دوره دکترا سه سال (پس از اخذ کارشناسی ارشد) به طول می انجامد. برگزاری دوره های مختلف آموزش عالی در کالج ها و دانشگاه ها امکانپذیر است. سال تحصیلی شامل دو ترم است. هر ترم پانزده هفته به طول می انجامد. ترم پاییزه از سپتامبر تا ژانویه و ترم بهاره از فوریه تا ژوئن می باشد. در نظام جدید آموزش عالی مجارستان، تحصیلات به شیوه کارشناسی ارشد پیوسته (چهار الی شش سال تحصیل در دانشگاه ها) همچنان در رشته های پزشکی، دامپزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، حقوق و معماری و یازده رشته علوم انسانی و هنر امکان پذیر است. در نظام آموزش مجارستان، معلمین دوره های پیش دبستانی و ابتدایی ملزم به داشتن مدرک کارشناسی و دبیران مقاطع بالاتر نیازمند داشتن مدرک کارشناسی ارشد می باشند.

از جمله تغییرات صورت گرفته در نظام آموزش عالی مجارستان، راه اندازی سیستم آموزش واحدی است؛ بدین ترتیب که هر ترم باید شامل سی واحد و هر واحد معادل سی ساعت کاری برای دانشجو (شامل ساعات ملاقات با اساتید و یادگیری فردی) باشد. همچنین در صورت تمایل دانشجو به تغییر رشته، دانشکده و یا دانشگاه، امکان انتقال واحدهای گذرانده شده وجود دارد. بر اساس اعلام دولت در سال ۲۰۰۰ میلادی در خصوص راه اندازی نظام آموزش واحدی، اجرای آن در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در تمامی مؤسسات دانشجویان خارجی داوطلب ورود به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی مجارستان باید دارای دیپلم دوازده ساله (و یا در صورتی که مجموع دوران تحصیل در مقاطع ابتدایی و متوسطه یازده سال باشد، دیپلم یازده ساله) تایید شده توسط وزارت آموزش عالی مجارستان باشند. مؤسسات آموزش عالی مجارستان در راستای جذب دانشجویان خارجی، علاوه بر تلاش جهت همگون سازی مدارک تحصیلی خود با مدارک سایر کشورهای اروپایی، به طور مستمر شمار آن دسته از برنامه های آموزشی که به زبان خارجی (غیر مجاری) تدریس می شوند را افزایش می دهند.

دوره‌های‌ تحصیلی‌

‌۱٫ Foskolai Oklevel یا Bachelor :در نظام سنتی، این مدرک پس از تحصیل به مدت حداقل سه و حداکثر چهار سال بعد از دیپلم دبیرستان در کالج ها (و در برخی مواد، در دانشگاه ها) اعطا می شود.

Bachelor : در نظام جدید، دوره کارشناسی شامل شش تا هشت ترم (صد و هشتاد الی دویست و چهل واحد) به علاوه یک ترم کارآموزی در رشته های دارای واحدهای عملی می باشد.

۲٫ Egyetemi Oklevel یا Master : در نظام سنتی، این مدرک پس از حداقل چهار و حداکثر پنج سال تحصیل بعد از دیپلم دبیرستان ( و در برخی موارد، بعد از مدرک Foskolai Oklevel) در دانشگاه ها اعطا می شود. در دانشگاه های پزشکی، این دوره شش ساله است. در این مقطع، به دانش آموختگان رشته های دندانپزشکی، حقوق، پزشکی و جراحی دامپزشکی مدرک Doktor universitatis یا Egyetemi Doktorra اعطا می شود که در گروه های پزشکی برابر دکترای حرفه ای است.

Master : در نظام جدید، دوره کارشناسی ارشد دو تا چهار ترم (شصت الی صد و بیست واحد) به طول می انجامد (به استثنای رشتة تربیت معلم که پنج ترم و معادل صد و پنجاه واحد است). ۳٫ Szakiranyu Tovabbkepzesi Oklevel یا Egyetemi Doktorra : این دوره بین یک تا سه سال به طول انجامیده و ورود به این مقطع نیازمند داشتن مدرک Foskolai Oklevel ( Bachelor ) یا Egyetemi Oklevel ( Master ) بوده و بالاتر از کارشناسی ارشد و کمتر از دکترا (معادل M.Phil انگلستان) می باشد. ۴٫ Doktor یا Mester یا Ph.D. : در نظام سنتی، تحصیلات دوره دکترا حداقل سه سال بعد از کارشناسی ارشد به طول می انجامد. آشنایی مطلوب با دو زبان خارجی، ارائه تز با موضوع جدید و دفاع از آن، چاپ مقالات برگرفته از موضوع تز و موفقیت در دو آزمون شفاهی جهت دریافت مدرک دکترا الزامی است.

Ph.D. و DLA ( Doctor of Liberal Arts ) : در نظام جدید، دوره دکترا شش ترم (صد و هشتاد واحد) بعد از مقطع کارشناسی ارشد به طول می انجامد. ۵٫ Candidatus Scientiarum و Doctor Scientiarum: این مدارک تا قبل از سال ۱۹۹۳ در سیستم آموزش عالی مجارستان وجود داشته که زیر نظر آکادمی علوم مجارستان در دانشگاه های معتبر ارائه می شده است. این مدرک معادل Ph.D. یا بعضاً بالاتر از آن توسط آکادمی یاد شده مورد ارزشیابی قرار می گرفته است. این دوره مختص مردم مجارستان بوده و معمولاً به افراد خارجی ارائه نمی شده است.

‌نحوه‌ ارزشیابی‌ مدارک‌ تحصیلی دانشگاه های مجارستان ‌

۱- مدارک Foskolai Oklevel و Bachelor از دانشگاه های معتبر با حداقل سه سال تحصیل به شرط داشتن دیپلم دبیرستان یا پیش دانشگاهی، «کارشناسی» ارزشیابی می شود. ۲- مدرک Egyetemi Oklevel با حداقل چهار سال تحصیل و مدرکDoctor universitatis از دانشگاه های معتبر با حداقل شش سال تحصیل به شرط داشتن دیپلم دبیرستان یا پیش دانشگاهی و مدارک Master با حداقل یک سال تحصیل به شرط داشتن مدرک کارشناسی معتبر، «کارشناسی ارشد» ارزشیابی می شود. ۳- مدارک Szakiranyu Tovabbkepzesi Oklevel و مدرک Egyetemi Doktorra به همراه پایان نامه در صورت داشتن مدرک کارشناسی معتبر، به ماخذ «کارشناسی ارشد» ارزشیابی می گردد. ۴- مدارک Doktor، Mester، Candidatus Scientiarum، Doctor Scientiarum، Ph.D. و DLA با حداقل سه سال تحصیل به شرط داشتن مدرک کارشناسی ارشد معتبر و با ارائه تز به ماخذ «دکترا» ارزشیابی می شود.

‌معرفی‌ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌ عالی‌ مجارستان‌

۱- Corvinus University of Budapest

2- University of Debrecen

3- Eotvos Lorand University

4- University of Miskolc

5- Budapest University of Technology and Economics

6- University of Pannonia

7- Godollo University of Agricultural Sciences

8- University of Horticulture and Food Industry

9- Semmelweis University

9- صرفاً رشته های تربیت بدنی و علوم ورزشی

۱۰- Szent Istvan University

11- University of Szeged

معرفی‌ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌ عالی‌ نا معتبر در کشور مجارستان

چنانچه نام دانشگاه یا موسسه ای در فهرست دانشگاه ها و موسسات اعلام شده (اعم از معتبر و غیر معتبر) منعکس نشده باشد، متقاضی می بایست اعتبار آن را از اداره کل امور دانش آموختگان استعلام نماید.

۱- Central European University

2-Mc Daniel College Budapest

تحصیل در دانشگاه دبرسن مجارستان

کشور: مجارستان کشوری زیبا در قلب اروپا، از اعضای اتحادیه اروپا و پیمان شینگن است. استانداردهای بالای زندگی، امکان تردد آزاد به سایر کشورهای اروپایی برای دارندگان اقامت دانشجویی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، سابقه طولانی تحصیلات دانشگاهی در آن کشور، طبیعت زیبا به ویژه در اطراف رود دانوب، هزینه پایین زندگی، شهریه های معقول برای تحصیل، مردمی خونگرم با رابطه احترام آمیز با خارجی ها و امنیت بالا از مزایای تحصیل و زندگی در این کشور است. مردم مجارستان به زبان مجاری صحبت میکنند ولی بسیاری از آنها به سایر زبانهای اروپایی به ویژه آلمان و انگلیسی نیز تسلط دارند.

دانشگاه و شهر: دانشگاه دبرسن (Debrecen University): در شهری به همین نام در شرق مجارستان واقع است. اهمیت دانشگاه دبرسن به سابقه تاریخی طولانی و نقش آن در توسعه علمی این کشور است. به تعبیری، تأسیس آن به سال ۱۵۳۸ میلادی برمیگردد که نخستین کالج آن شروع به فعالیت نمود. در حال حاضر، بیش از ۲۵ هزار دانشجو در ۱۵ دانشکده و دهها رشته آن در مقاطع مختلف به تحصیل مشغولند. علاوه بر رشته های گروه پزشکی، این دانشگاه اخیراً دوره های دیگری را نیز به زبان انگلیسی برگزار مینماید که ما شما را در اخذ پذیرش در این

رشته ها یاری میکنیم. برای دوره های کارشناسی تنها تا سن ۲۴ سالگی امکان دریافت ویزا وجود دارد. شرط ورود به دوره های اصلی داشتن نمره زبان در حد آیلتس ۶ و برای دوره آمادگی آیلتس ۴ است. مدارک صادره این دانشگاه در کلیه مقاطع مورد تأیید وزارت علوم ایران است.

 

دوره های آمادگی زبان: برای کسانی که فاقد توانائی لازم در زبان انگلیسی هستند برگزار میشود. شهریه آن برای ۵ ماه ۳٫۰۰۰ و ۱۰ ماه ۵٫۰۰۰ دلار امریکاست.

دوره های کارشناسی: ۳٫۵-۳ سال طول میکشد، شهریه سالانه آن ۵٫۰۰۰ دلار امریکاست (در گروه هنر و موسیقی ۸٫۰۰۰ دلار). رشته ها: مدیریت و بازرگانی، مهندسی کامپیوتر (نرم افزار)، مهندسی سیستم، انفورماتیک بازرگانی، مهندسی شیمی، مهندسی برق، بیولوژی (علوم زیستی)، زبان انگلیسی، هنرهای آفرینشی و موسیقی، هنرهای نمایشی

دوره های کارشناسی ارشد: ۲ ساله با شهریه سالانه ۶٫۰۰۰ دلار امریکا در رشته های زبان انگلیسی، مطالعات امریکایی، مدیریت اجرایی (MBA)، علوم کامپیوتر و فنآوری اطلاعات، شیمی

دوره های دکترا: ۳ ساله با شهریه سالانه ۶٫۰۰۰ دلار امریکا در رشته های مطالعات انگلیسی و امریکایی، علوم زیستی و محیط زیست، شیمی، زمین شناسی (علوم زمین)، ریاضیات و علوم کامپیوتر، فیزیک، انفورماتیک

سایر هزینه ها: شهریه ثبت نام ۱۵۰ دلار (یک بار)، شهریه ورودی ۳۰۰ دلار (یک بار)، هزینه مسکن (اتاق مستقل) ماهانه ۳۰۰ دلار، سایر هزینه های زندگی ماهانه ۳۰۰ دلار، ویزای شینگن ۹۰ دلار.

مدارک مورد نیاز: ترجمه رسمی مدارک تحصیل و ریزنمرات، رزومه، پروپوزال تحقیقاتی برای دوره دکترا (۸-۷ صفحه)، توصیه نامه علمی از دو نفر از اساتید برای مقاطع تحصیلات تکمیلی،

خدمات: اخذ پذیرش، پشتیبانی ویزا، تهیه مسکن (خوابگاه یا اتاق در شهر)، آشنا کردن دانشجو به شرایط زندگی در محل، ترانسفر به محل سکونت، معرفی دانشجو به استاد و آشنا کردن وی با دانشگاه

حق الزحمه خدمات: برای انجام خدمات کامل به شرح بالا مبلغ ۷۵۰ یورو اخذ میگردد. قسط اول در هنگام عقد قرارداد و مابقی پس از اخذ پذیرش و اقدام برای ویزا دریافت میشود. در صورت عدم صدور پذیرش

و احراز شرایط، پس از کسر ۱۰۰ یورو، بقیه مبلغ پیش پرداخت به متقاضی عودت داده میشود. در صورت انصراف پیش از مهلت تعیین شده در قرارداد، نصف مبلغ پیش پرداخت به متقاضی باز پس داده خواهد شد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آدرس انتقال وجه کارت به کارت بانک ها از طریق اینترنت

تصویر : https://rozup.ir/up/omidezam/Pictures/1609813_1379970548931544_1741403837_n.jpg


براي استفاده از خدمات انتقال آنلاين کارت به کارت وجه لطفا يکي از بانک هاي سرويس دهنده زير را انتخاب کنيد.
 
 

روی بانک صادر کننده کارت خود کلیک کنید و مبلغ خرید خود را به یکی از شماره کارتهای مربوط به وب سایت منتقل نمایید:

پرداخت مبلغ خرید به صورت کارت به کارت آنلاین از طریق بانک پاسارگاد پرداخت مبلغ خرید به صورت کارت به کارت آنلاین از طریق بانک پارسیان پرداخت مبلغ خرید به صورت کارت به کارت آنلاین از طریق بانک ملی پرداخت مبلغ خرید به صورت کارت به کارت آنلاین از طریق بانک ملت پرداخت مبلغ خرید به صورت کارت به کارت آنلاین از طریق بانک سامان پرداخت مبلغ خرید به صورت کارت به کارت آنلاین از طریق بانک تجارت

 

پرداخت مبلغ خرید به صورت کارت به کارت آنلاین از طریق بانک سینا پرداخت مبلغ خرید به صورت کارت به کارت آنلاین از طریق بانک صادرات ایران پرداخت مبلغ خرید به صورت کارت به کارت آنلاین از طریق بانک اقتصاد نوین پرداخت مبلغ خرید به صورت کارت به کارت آنلاین از طریق بانک کشاورزی پرداخت مبلغ خرید به صورت کارت به کارت آنلاین از طریق بانک شهر پرداخت مبلغ خرید به صورت کارت به کارت آنلاین از طریق بانک سرمایه

 
 
در بالا لیست بانک هایی رو که می تویند کارت به کارت وجه کنید، می بینید. البته بعضی بانک ها مانند بانک ملت شما می تونید عملیات کارت به کارت رو در اینترنت بانک خودتون، که شناسه شو قبلا از بانک گرفته اید، انجام بدید. پرواضح است که دارندگان کارت های این بانک ها بایستی دارای کارت با رمز دوم و عدد cvv2 بوده و بانک صادر کننده، کارت ایشان در شبکه شتاب را فعال کرده باشد.
نکات تکمیلی:
انتقال کارت به کارت :طبق دستوالعمل بانک مرکزی دارندگان کارت برای انتقال وجوه خود و به لحاظ مسائل امنیتی باید از دروازه پرداخت اینترنتی بانک عامل خود اقدام مبادرت به انتقال وجه با سایر کارتهای شتاب نمایند . به عبارت دیگر فقط دارندکان کارتهای بانکهای معرفی شده بالا می توانند از طریق سایت اینترنت بانک وجوه خود را منتقل نمایند .
- در روال واریز وجه چنانچه عملیات انتقال وجه شما بصورت کامل انجام نگیرد یک شماره پیگیری دراختیار شما قرار می گیرد که دارنده کارت می تواند با ضمن مراجعه به گزارشهای بانک وضعیت گردش خود را بررسی نماید .
- میزان انتقال وجه از طریق این سامانه در طول 24 ساعت حداکثر سی میلیون ریال است.

  • Balatarin Cloob Twitter FriendFeedFacebook Google Digg Yahoo! technorati delicious 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پشتیبانی
            پشتیبانان ما

    آمار سایت
  • کل مطالب : 107
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 52
  • باردید دیروز : 38
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 106
  • بازدید ماه : 52
  • بازدید سال : 5,116
  • بازدید کلی : 72,377